HTML

54. Ratrak-mánia. Mik ezek?

2011.02.17. 12:22 hópapa


















Találós kérdés: mi látható a fenti képen?

Neeem, nem egy frissen ratrakolt sípálya, hanem a beugratás kedvéért ez egy általam “ratrakolt” vajkrémes kenyér, de egy jól előkészített sípálya is nagyjából így szokott kinézni. :o)
A mai sízők többsége szerintem a síbotjába is dőlne, ha reggelente nem ilyen szépen ápolt pályákon kezdhetné a napi km-gyűjtést.
Sok síző azt sem tudja már, hogy mi az a bucka, a túrt hó, vagy egy kemény jégpálya a lejtőkön, mert hozzászokott a jól ápolt pályákhoz.
De minek is köszönhetjük ezt az áhított, kora reggeli, végeláthatatlan, párhuzamos kokain-csíkoknak tűnő hó-szőnyeget?
Olvass tovább, és megtudod!


A ratrakoknak!
Ezek a mérnöki csúcsteljesítményeket megtestesítő szerkezetek annyira modern technikát vonultatnak fel a sípályákon, hogy azt sokan el sem tudják képzelni.
A pályamunkás (ratrak-kezelő) “irodája” szép lassan kezd egy űrhajó vezérlő-termére hasonlítani, és aki ide becsücsül egy pár órára, azt már mindenféle kényelmi és ergonómiai nyalánksággal várja a luxusautók kényelmét is felülmúló és megszégyenítő fülke.

Stani kolléga írt már egy részletes cikket a ratrakok világáról, ezért én most inkább arra törekszem, hogy bemutassak néhány gyöngyszemet a csodamasinák sokaságából

Kezdjük az egyik leghíresebb gyártó, a Kässbohrer gépeivel.
Mielőtt a jövőbe tekintenénk, és leesne az állunk az új dizájnoktól, nézzük meg az egyik leggyakrabban előforduló masinát, a Pisten Bully 300-at:

Aztán itt a csúcsragadozó, a Pisten Bully 600.
Ha ezt a gépet felszerelik
a SNOWsat GPS-es rendszerével, akkor a vezető rengeteg segítséget kap a pályakészítéshez. Hóvastagságot ismer, akadályokat, hóágyúkat lehet rögzíteni az adatbázisban, és pontos nyomvonalak mentén lehet dolgozni a géppel.


Aztán ha éppen nem kell pályát készíteni, akkor nagy segítség lehet a nehéz terepeken a Flexmobil:



Vagy nézzük meg, mennyi mindenre jó egy négy-évszakos Pisten Bully 100:



És így dolgozik egy ratrak, ha freestyle-parkot épít, és Park Bully-nak hívják:



Aztán nézzük mit tud a konkurencia, mondjuk egy Prinoth:



Így túrnak a híres, ős-Tucker Sno Cat-ek utódjai:



Aztán itt a Bombardier kis Bombi-ja is:



Vagy nézzük a traktor-szerű Gilbert RTS 2010-et:



Magyarországi sípályákon is találkozhatunk most már bőven ratrakokkal:



És akinek nem futja több milliós gépekre, de mindenképpen szeretne egy saját ratrakot, annak ajánlom, hogy vesse bele magát az RC modellek világába, és akkor talán nem kell euró százezreket, csak euró százakat elkölteni a kedvencekre:



u.i.: a buzéria kedvéért elárulom, hogy nekem is van otthon egy kis Pistenbully-m, de az nem sokat tud, csak jól néz ki. :o)

A táncoló ratrakokat is érdemes megnézni, de őket már nem teszem be ide, mert egy régebbi posztban már ott táncolnak. Aki nem találja, az KATTINTSON IDE!

És tessenek visszanézegetni ide, mert hamarosan jelentkezem a különleges hójáró szerkezetek elképesztő világával!

Szólj hozzá!

Címkék: freestyle gilbert havazás ratrak sízés bomardier sípályák sno cat síőrültek síelők pistenbully kassbohrer leitner prinoth

A bejegyzés trackback címe:

http://siorultek.blog.hu/api/trackback/id/tr132667680

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.