Nem is tudom, hogy hol kezdjem.
Ma kint voltunk a Hó-Show-n.
És hogy egyből a legjellemzőbb érdekességet szemléltetni tudjam, ezért majd később berakok ide egy olyan képet, amelyen tisztán látszik, hogy ha a BNV leghosszabb pavilonjában, elengedtem volna hosszában egy UZI-s sorozatot, akkor valószínűleg még az esti Fókuszba se kerültem volna be, mert se embert nem találtam volna el, se sajtós nem lett volna, aki mindezt dokumentálja.
Azt, hogy a kiállítás szerintem miért vesztett ekkorát a fényéből ezen a hétvégén, több oknak tudnám be. Lássuk őket sorjában:
1. Jegyár:
2000Ft/fő.
Ez így önmagában talán nem mindenkinek sok, de ha adunk hozzá még egy parkolást 800-ért, 2-3 személyre(2 felnőtt+1 gyerek) két gyros-tálat vagy két db. kolbászt üdítővel, az még 3000-3500 HUF, és akkor simán közelítjük a tízezret/nap (mert a +üccsi+fagyi+cukorka+bármi, ami kellhet egy kívánós gyereknek, az még befigyelhet a költségvetésbe).
Az igaz, hogy ezért a pénzért lehet nézegetni Spa-t, wellnesst, motorokat, és rallye-autókat, de mindegyik tevékenységet feleslegesnek tartom, mert ezek azok a dolgok, amikhez csak akkor tudnék pozitívan hozzáállni, ha egyszer végre elmehetnék egy ILYENNEL mondjuk EZEN helyek valamelyikére, majd átülnék egy ILYENBE, és széttúrnám vele a havat, pont így:
Ezek után beülnék egy ilyenbe, vagy rosszabb esetben egy ILYEN tákoltba, és legurítanék egy-két ILYET.
De a nélkülem bugyogó jakuzzi, a kiglancolt, benzinszag-mentes versenyautó, és az elérhetetlen árú Ducati nekem nem kell egy HóShow-ra.
Vagy legalább is nem fontos.
2. Internet:
Pár évvel ezelőtt még tolongtak az utazási irodák a jobbnál jobb, szezon előtti akciókkal, de a szép lassan mindenki számára elérhető internet kissé háttérbe szorítja a vásári foglalások eddig megszokott prioritását.
Az interneten komoly a verseny, és ebben a versenyben már a külföldi irodák, szállások is részt tudnak venni, saját jogon, közvetítők nélkül.
A felszerelések piacán is érezhető az, hogy manapság már elég olcsón hozzá lehet jutni a webáruházakon és aukciós oldalakon keresztül az olcsóbb felszerelésekhez. És habár ideális helyzetben a sílécet csak tapogatva, simogatva, és tekergetve vesszük meg, azért mégis adódhatnak olyan szituációk, amikor érdemes néhány kattintással lecsapni egy hőn áhított, jó árú darabra.
3. Csőd és válság:
Úgy vettem észre, hogy nagyon sok, régebben hatalmas standdal és rengeteg vevővel büszkélkedő cég maradt távol az idei (és már a tavalyi) kiállításról (is).
Csak abban bízhatunk, hogy távol-maradásuk oka mindössze annyi, hogy már nem éri meg nekik kijönni egy ilyen vásárra, mert a befektetett pénz-mennyiség nem térül meg még hosszabb távon sem.
Arra már gondolni sem merek, hogy néhányuk vállalkozását esetleg csődbe vitte a válság.
Pont azt számolgattuk egy nagyon kedves ismerősömmel, aki tetemes összeget fizetett ki ezért a pár napos vásári megjelenésért, hogy ha ezt a pénzt informatikai fejlesztésekre fordítaná, akkor jóval előbbre tartana a bevételek visszacsorgatásának folyamatában.
4. Megjelent egy masszív konkurencia a FRIDGE-fesztivál által!
Miközben a HóShow bámészkodói között, az előző évekhez képest viszonylag kevés fiatalt láttam, addig bizonyos forrásokból azt olvashatjuk, hogy az új fesztivál, a felvonultatott, igen változatos programok, koncertek, a híres világsztárok, a jó helyszín és az újdonság varázsa miatt igen sikeresnek ígérkezik.
Én ugyan csak lassan araszoló kocsiból láttam most a helyszínt, de amit így láttam, nekem már az is elég örömtelinek tűnt.
Sajnos azt már én sem értem, hogy miért jó az a népnek és bárkinek, ha ez a két rendezvény megosztja a résztvevőket maga között, mert az biztos, hogy valamennyire megosztja.
Én azt javasolnám, hogy a FRIDGE-et jövőre tegyék át 2-3 héttel későbbre, mert akkor például a havat is valószínűleg könnyebb életben tartani, talán a HóShow sem megy csődbe, és az itt most erősen propagált alkoholok is talán jobban fogynak a hidegebb időben. :o)
5. Eltűntek a nép egyszerű börzézői a placcról!
Pár évvel ezelőtt még rengetegen hoztak ki kinőtt, megunt felszereléseket, melyeket némi barátságos alkudozás után bárki megvehetett magának, viszonylag jó áron.
Sajnos ezek a jó kis bizniszek mára már teljesen eltűntek a HóShow-ról(sajnos a síbörzékról is eléggé), pedig szerintem még mindig lenne létjogosúltságuk.
6. Rablógazdálkodás
Tudom, hogy mindenre van magyarázat (főleg a kimondottan magas helypénzek tükrében), de nekem egy kicsit drágának tűnik az 5.000 Ft-os sísapka, a 9.000 Ft-os sízokni, és a 30-40.000 Ft-os bukósisak is éppúgy, mint a gyakorlatilag már a nullához közelítő kantnivastagsággal megáldott, és 25-40.000 Ft.-ért kínált, lestrapált síléc-matuzsálem is.
Legalább is magyar viszonylatban.
Szóval úgy érzem, hogy nem könnyű a HóShow szervezőinek az élete mostanában, de a látogatók és a finoman megsarcolt kereskedők helyzete sem az igazi.
Éppen ezért azt javaslom, hogy aki teheti, még nézzen ki a vásárra, és vegyen is valamit, hogy legalább a minket felszereléssel ellátók egy része ne zárja túl nagy mínusszal ezt a pár, koloncként a hátukon cipelt napot.
Nekem például nagyon tetszettek a távirányítható helikopterek 8.000 Ft.-tól! :o)
u.i.1.:
Természetesen annak is nagyon örülnék, ha a látszólag eléggé kockázatos szervezéssel járó FRIDGE-fesztivál is pozitív mérleggel, és több ezer, elégedett síőrült szimpátiájával tudná zárni ezt a 4, nagyon kemény napot.
u.i.2.:
ha jól láttam, akkor a HóShow szomszédságában megrendezett Erotika-kiállításra viszont tényleg elég sokan mentek befelé. :o)