HTML

14. Mától ismét Havazin! Jó ez nekünk?

2010.11.21. 07:47 hópapa

 

 

Remélem, hogy igen.
Ambivalens érzésekkel, de ahogy fentebb látszik, töretlen bizalommal promotálom én is a Havazin c. sízős műsort, mely az RTL KLUB csatornáján lesz látható ma délben, 12:10-kor.
Tisztában vagyok vele, hogy valahol ez is egy bulvárműsor, és nagyon kevés köze van a népneveléshez, de az utóbbi években nyújtott színvonalon szerintem lehetne még emelni egy picit úgy, hogy a műsor reklámértéke ne csökkenjen.
És most konkrétan nem arra gondolok, hogy a műsorban megjelenik két új, és nagyon dekoratív műsorvezető.
Hanem például arra, hogy ezek közül az egyik nem olyan régen még a havat is utálta:
“„Síelni nem tudok, és ha nekem egy évvel ezelőtt azt mondja valaki, hogy én egy síelős műsort fogok vezetni, akkor kinevetem. Ugyanis én nem szerettem a havat és síelni sem tudok” – mondta a szépség.”.
Tudom, hogy itt most lesz majd egy olyan forgatókönyv,

ahol Ayree Claudia Dedei majd jól megmutatja nekünk, hogy egy teljesen anti-sízőből is lehet jó sízőt (sőt, sízős műsorvezetőt is) faragni pár Havazinos oktatás után.
Ezzel nincs is semmi bajom, mert én is az ilyen kihívásokat szeretem.
Csak nem szeretnék ilyen jeleneteket látni, ahol egy bénázó fickót tesznek be a filmbe, kvázi elrettentésnek és elbizonytalanításnak, egy olyan snittbe, ahol a képkockákból csak az derül ki, hogy az adott oktató úgy engedte ki a tanítványait a kamera elé (remélem, hogy csak a műsor kedvéért!) és a pályára, hogy azok teljes bizonytalanságban esnek-kelnek a pályán, és utána még elrettentő dolgokat is mondanak a kamerába:



“Ha csak lehet, soha az életben nem lesz többet sícipő a lábamon!”
“Ha csak megtehetem, jó messze hajítom!”
Köszönjük Pál Zoli, köszönjük Havazin! Ilyen példák kellenek a többi kezdő elé!
Hatalmas, és (szerintem) megelőzhető esések sorozata (“Jóket estem! És rettentő sokat estem!”), égbe emelkedő léc-csőrök, helytelen tartások tömkelege, egyszóval az egész olyan, mint hogy ha erről a rakat, reménytelenül béna sízőről már az oktató is lemondott volna.
Ezek az emberek nem úgy néznek ki a felvételeken, mint aki részt vett egy komoly oktatáson, hanem úgy, mint aki saját kútfőből próbálna megtanulni sízni, és a kontroll teljes hiánya mellett szabadul rá életveszélyesen a lejtőkre.

Egy jól kivitelezett oktatás jeleit már ott észre lehet venni, hogy a tanítvány egy hasraesésnél közelítőleg már tudja, hogy mit kell csinálni. Még akkor is, ha túlsúlyos.
Nem tudom, hogy a felvételeken látszó szereplők mennyi oktatásban részesültek, de a biztonságos elindulás és megállás technikái nélkül ritkán szoktak tanítványt ráerszeteni a lejtőre. Márpedig ezekből a felvételekből nagyjából 0 önbizalom látszik.
Nem azt mondom, hogy ritkák lennének az ezekhez hasonlatos jelenetek a síoktatásban, de például azt tudom, hogy nálam addig nincs elindulás komolyabb lejtőn, amíg a tanítvány nem tud határozottan és biztonságosan megállni egy csúszásból. És ezt nem meredek lejtőkön szoktuk gyakoroltatni első nekifutásból.
Nem akarok itt most ötleteket adni a Havazinnak a jövőre nézve, csak arra kérném őket, hogy ha egy olyan műsort készítenek, amelyiknek az lenne az elsődleges célja, hogy minél több, és minél felkészültebb síző lepje el a reklámozó sícentrumok lejtőit, akkor tegyenek meg mindent annak érdekében, hogy például a síoktatást ne bulvár-stílusban mutassák be, hanem igyekezzenek olyan bemutatókat lefilmezni, ahol helyes technikák, helyesen oktatott, ügyes tanítványok, és érthetően magyarázó, szakértő oktatók jelennek meg a jelenetekben.
És bár tudom, hogy az ápres ski bár-oknak és a jakuzziknak igen fontos szerepe van egy egy hetes sízés során, azért annak örülnék, ha egy alapvetően sportosnak szánt műsorban nem ez  tenné ki a műsoridő jelentősebb részét.
Sok sikert Havazin az új szezonra! Én tényleg nektek drukkolok! Peace! :o)

Szólj hozzá!

Címkék: tv rtl klub kezdők celebek sípálya bénák síoktató síőrültek síoktatók síelők havazin

A bejegyzés trackback címe:

https://siorultek.blog.hu/api/trackback/id/tr222462403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása